6. mars 2012

Shopping til babyen på Ikea

Jeg er så heldig(?) å bo i gangavstand til Ikea, så det er lett for meg å stikke innom der om det er noe jeg trenger. Vi har kjøpt en del utrolig praktiske, rimelige ting til babyen vår fra Ikea, så jeg har derfor laget denne oversikten slik at andre babyforeldre, som kanskje ikke er på på Ikea like ofte som meg, kan ha nytte av.

Must have nummer 1 er en slik sovepose. De finnes i ulike design og stoffkvaliteter, og i to ulike størrelser. Her i huset er vi nå over på den største størrelsen, som vi håper holder til barnet er ca. 18 mnd. gammel.


Har du ikke kjøpt stellematte allerede, kan du like gjerne gjøre det på Ikea. Den de selger ("Gullunge") er billig og helt grei, og Ikea selger også frottétrekk til å ha utenpå stelleunderlaget. Jeg har forresten sett at en del har med seg en slik på babysvømming, siden kantene er oppblåsbare tar den liten plass i sekken.

Har du ikke tripp-trapp-stol, evt. om du som oss har arvet en tripp-trapp uten bøyle, er en slik "Antilop" stol fra Ikea kjempekjekk. Den er lett å vaske av, og babyen sitter overraskende bra i den.

Når vi er inne på det å sitte ved bordet og spise, må jeg også anbefale disse smekkene, eller regnfrakkene, som jeg synes det ligner mer på. De er kjempekjekke å spyle rene i dusjen etter måltidet, og tørker raskt. Er sikkert kjekke å bruke som maleskjorte e.l. når barnet blir større også. "Kladd prickar" er navnet.

Til sist vil jeg også tipse om at Ikea har mye forskjellig barnesikringsutstyr i sin Family-serie. Dersom du er medlem i Ikea Family, får du disse produktene til en litt lavere pris enn vanlig. Du kan melde deg inn i Ikea Family her.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar