7. februar 2013

Hvordan fjerne strykelapper fra klær?

Vi var så heldige å arve en del klær nå nylig, og noen av klærne var merket med navnelapper. Jeg kunne selvfølgelig bare ha strøket en av våre egen navnlapper over den gamle navnelappen, men jeg er litt pirkete på sånne ting, så jeg ville helst fjerne den gamle navnelappen helt. Jeg googlet litt, og fant ut at det sannsynligvis ikke finnes noen god metode for å fjerne merkelapper som er festet med strykejern. Det var imidlertid et tips for å fjerne teksten på navnelappen, nemlig å bruke neglelakkfjerner med aceton. Dette måtte jeg prøve! Og resultatet? - Ja, det funker! Nå er det fortsatt en lapp inni plagget, så jeg oppnådde ikke det jeg ville (å fjerne lappen helt), men det er i alle fall greit å vite at man kan bruke neglelakkfjerner til dette også. Neglelakkfjerner funker forresten veldig bra også til å fjerne lim fra klistremerker, prislapper, tape, o.l. på harde overflater.

Dersom noen mot formodning kjenner til en måte å fjerne slike påstrykbare navnelapper på, tar jeg gjerne i mot tips!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar