6. februar 2012

Dagens babymiddag





















Dårlig bildekvalitet, men dere ser i alle fall fargen! Her gjelder det å passe på å ikke få flekker på klærne, så vi bruker en slik "regnfrakk" som jeg kaller det, veldig praktisk fordi man bare kan spyle hele tingen ren i dusjen etter måltidet.

Middagen falt i smak hos lillegutt, så jeg her kommer oppskriften til inspirasjon for andre:

1 hel tomat
Litt gul paprika
Litt rød paprika
Bittelitt løk
Kokt kyllingfilet
Kokt ris

Alle grønnsakene kokes sammen, og de skal jo ikke koke så lenge som gulrøtter, poteter o.l, så dette går kjapt. Kyllingfilet og ris hadde jeg kokt på forhånd, det var rester fra en tidligere middag. Alt moses med stavmikser til puré.

Sønnen min var 8 måneder da jeg begynte å gi han denne maten, disse grønnsakene er ikke å anbefale til babyer som akkurat har begynt med fast føde da de kan gi luft/vondt i magen.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar