9. februar 2012

Stelleunderlag

Jobber med noen litt mer omfattende blogginnlegg, som jeg håper å få publisert i løpet av helgen, men vil bare komme med et kjapt tips nå på kvelden. Det gjelder stelleplassen og å beskytte stellematta mot tiss. Gutten min er fortsatt veldig glad i å tisse uten bleie på, og det er jo litt kjedelig når stelleunderlaget blir vått. Noen av dere kjenner kanskje igjen vår stellematte med trekk fra Ikea på bildet under. Selve matten er jo av plast, så den kan lett tørkes av, men trekket må jo i vaskemaskinen om det blir grisete. Heldigvis har vi to stykk, men allikevel kjedelig å måtte vaske alt for ofte. Derfor bruker jeg engangs-stelleunderlag fra Libero oppå stellematta. Disse har tynn plast på baksiden, og holder derfor tisset unna stelleunderlaget. Generelt sett er jeg ikke så glad i alle slags engangsløsninger, det er ofte uøkonomisk og dårlig for miljøet, men i dette tilfellet synes jeg det er veldig praktisk. Engangsstelleunderlagene er imidlertid veldig store, så jeg klipper opp hvert stelleunderlag i fire biter, da holder en pakke ganske lenge! Et alternativ til dette er jo å bruke et tisselaken i plastfrotté og klippe opp i mindre biter for å bruke på samme måte, men da må man jo altså vaske det hver gang det blir søl på det, og det er det jeg ønsker å unngå.















Beklager mørkt bilde, men det får duge denne gangen!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar